O konferenci
V roce 2022 se program konference SchooLink zaměří na vzdělávání žáků ve věku 3-11 let. Konference je proto primárně určena učitelům, ředitelům a zřizovatelům mateřských a základních škol. Otevřená je ale i dalším zájemcům z organizací a institucí aktivních v oblasti mezinárodní spolupráce škol a vzdělávání učitelů. Zajímavá může být i pro pedagogické fakulty, neziskové organizace a inovátory ve vzdělávání.
Konference nabízí prostor pro sdílení informací a výměnu zkušeností. Prezentace hlavních řečníků doplní řada praktických workshopů. Konferenci pořádá Dům zahraniční spolupráce pod záštitou MŠMT a Moravskoslezského kraje. Pro registrované účastníky je celý program zdarma.
Hlavní řečník
Dana Pražáková
Dana Pražáková je absolventkou Vysoké školy ekonomické v Praze. Dizertaci obhájila v oboru didaktika matematiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Pedagogickou praxi získala jako učitelka na střední a jazykové škole. Patří k první generaci rodičů, kteří doma vzdělávali své děti, působila jako viceprezidentka Asociace pro domácí vzdělávání. V průběhu let se zapojila do řady projektů ke vzdělávací politice jak na národní, tak i mezinárodní úrovni. Od roku 2009 působí ve státní správě, nejprve na MŠMT na pozici garanta pro regionální školství se zaměřením na ESF, od roku 2016 v ČŠI v kanceláři ústředního školního inspektora. Příležitostně se věnuje lektorské a výzkumné činnosti.
Program
x
Pátek 4. listopadu 2022
9:30 | |
10:00 – 10:30 | |
10:30 – 12:00 | |
12:00 – 13:30 | Oběd |
13:30 – 15:00 | Tematická diskusní fóra |
Kino Poklad (2. patro) Malá scéna (přízemí) Hudební klub (přízemí) Divadelní sál (1. patro) |
|
15:00 – 15:30 | Přestávka |
15:30 – 16:45 | Workshopy 1. kolo |
16:45 – 17:15 | Odjezd na hotel (zajištěná kyvadlová doprava) |
19:00 – 22:00 | Slavnostní večeře |
Sobota 5. listopadu 2022
9:30 – 10:45 | Workshopy 2. kolo |
10:45 – 11:00 | Přestávka |
11:00 – 12:00 | |
12:00 – 12:15 | |
12:15 | Oběd |
Přehled workshopů (v 1. a 2. kole budou probíhat stejné workshopy): |
Hudební klub (přízemí) Salonek Oblouk (přízemí) Divadelní sál (1. patro) Salonek Duha (1. patro) Malá scéna (přízemí) Cvičební sál (1. patro) Salonek Dukla (1. patro) Kino Poklad (2. patro) |
Zahájení a plenární zasedání
Výzvy pro vzdělávání v předškolním a raném školním věku
Z pohledu České školní inspekce se zaměříme na některé klíčové oblasti ve vzdělávání, kterým je třeba věnovat náležitou pozornost. S využitím analýz z mezinárodních šetření se budeme zabývat otázkou, zda je účast dětí v České republice na předškolním vzdělávání dostatečná a zda se daří snižovat stále vysoké počty odkladů školní docházky. Budeme hledat cesty, jak podpořit děti při přechodu na vyšší stupeň vzdělávání. Ukážeme si vliv ředitele na personální podmínky a průběh vzdělávání v mateřské škole.
Dana Pražáková
Dana Pražáková je absolventkou Vysoké školy ekonomické v Praze. Dizertaci obhájila v oboru didaktika matematiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Pedagogickou praxi získala jako učitelka na střední a jazykové škole. Patří k první generaci rodičů, kteří doma vzdělávali své děti, působila jako viceprezidentka Asociace pro domácí vzdělávání. V průběhu let se zapojila do řady projektů ke vzdělávací politice jak na národní, tak i mezinárodní úrovni. Od roku 2009 působí ve státní správě, nejprve na MŠMT na pozici garanta pro regionální školství se zaměřením na ESF, od roku 2016 v ČŠI v kanceláři ústředního školního inspektora. Příležitostně se věnuje lektorské a výzkumné činnosti.
INSPIROMAT
Rozvoj sociálních a emočních dovedností dětí
Psychická pohoda významně přispívá ke zlepšování chování dětí i vzdělávacích výsledků a podporuje pozitivní klima. Čas, který věnujeme k její podpoře, k rozvoji socio-emočních dovedností a prevenci nevhodného chování se nám vrátí v podobě většího soustředění a motivace dětí. Společně si představíme jednoduché principy a efektivní opatření, která lze s dětmi uplatňovat průběžně a dlouhodobě.
Anna Kubíčková
Studuje doktorský program v oboru Speciální pedagogika na Karlově Univerzitě, kde realizuje projekt s názvem Speciálně pedagogická intervence v komplexní péči o duševní zdraví dětí. V roce 2019 se zúčastnila konference v Londýně na téma podpory žáků ze sociálně znevýhodněných oblastí. Absolvovala dvouměsíční stáž v Illinois (USA), kde se účastnila školení a konferencí týkajících se implementačního rámce Pozitivní podpory chování PBIS. V současné době působí v České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV) jako členka expertního týmu a koordinátorka projektu Škola pomáhá ohroženým dětem. Aktivně působí na katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.
Metodická podpora škol a rozvoj digitálního vzdělávání
Školy obdržely finanční prostředky na vybavení digitálními technologiemi na dva účely, mimo jiné na prevenci digitální propasti. V praxi si to lze představit jako prevenci znevýhodnění žáků, kteří nevlastní osobní mobilní digitální zařízení pro potřeby např. domácí přípravy či práce ve škole formou BYOD apod. Diskutovat budeme o využití těchto prostředků a osvětlíme si i podmínky financování, které jsou stanoveny podle zdrojů finančních prostředků z Evropské unie – Next Generation EU. Zaměříme se především na jejich účelné využití na podporu škol v rámci proměny obsahu vzdělávání v kontextu digitalizace.
Anna Stočesová Martinková
Působí jako vrchní ministerský rada na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy a je vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání. Podílí se na zlepšování digitálního vzdělávání v souladu se Strategií vzdělávací politiky 2030+. Čerpá z dlouholetých pedagogických a manažerských zkušeností, které získala jako ředitelka víceletého gymnázia, lektorka pro rozvoj digitálních kompetencí u učitelů a ředitelů škol nebo jako odborná asistentka na katedře informačních a komunikačních technologií na Univerzitě Karlově v Praze a na Ostravské univerzitě. Je propagátorkou proměny obsahu vzdělávání v kontextu digitalizace. Spolupracuje s DigiKoalicí Národního pedagogickém institutu ČR a zastupuje MŠMT na vystoupeních k Národnímu plánu obnovy.
Přínosy mezinárodního vzdělávání pro MŠ a 1. stupeň ZŠ
V rámci diskusního fóra se zaměříme na možnosti mezinárodní spolupráce MŠ a ZŠ, zejména v rámci programu Erasmus+. Diskutovat budeme také o využití dobrovolnických aktivit v rámci výuky. To vše bude doplněno příklady konkrétních projektů, které budou prezentovat jejich úspěšní realizátoři.
Pavlína Kroužková
Je absolventkou oboru pedagogika na Filozofické fakultě UK se zaměřením na osobnostně-sociální rozvoj a poradenství. V minulosti se věnovala mezinárodnímu vzdělávání v rámci Rozvojového střediska při Ústavu mezinárodních vztahů. Spolupracovala s MZV ČR a nevládními organizacemi na národní strategii globálního rozvojového vzdělávání. Dlouhodobě se zajímá o projektové řízení. Od roku 2015 působí v Domě zahraniční spolupráce, kde se věnuje zejména projektům Erasmus+ v oblastech školního vzdělávání a odborného vzdělávání a přípravy. Ráda pomáhá českým školám překračovat hranice a objevovat přínosy zahraniční spolupráce prostřednictvím mezinárodních vzdělávacích projektů.
Školní zralost – co a jak s předškolákem
Fórum se zaměří na to, co vše by měl předškolák zvládnout a jak můžete podpořit jeho rozvoj v klíčových oblastech. Povíme si, kdy (ne)zvažovat odklad školní docházky a jak můžete přispět k dobré adaptaci dítěte v 1. třídě ZŠ. Na modelových situacích si sami vyzkoušíte, jaké potíže mohou nedostatečně rozvinuté oblasti (percepce, lateralita, pozornost, řeč atp.) dětem způsobovat při osvojování školního trivia.
Petra Malíková
Vystudovala speciální pedagogiku, poradenství a etopedii. Je certifikovanou odbornicí na prevenci rizikového chování. Podílela se na standardizaci testů nejen školní připravenosti, ale i schopností a dovedností v oblasti čtení, psaní a matematiky. Patnáct let pracuje jako speciální pedagožka v Pedagogicko-psychologické poradně ve Znojmě, z toho sedm let na pozici ředitelky. Pořádá workshopy pro rodiče a pedagogy na témata školní připravenost a SPUCH.
Inspekce ve školách a nač jste se váhali zeptat?
Diskuzní fórum poskytne účastníkům reálný pohled na průběh inspekční činnosti v mateřské a základní škole. Jak se postavit ke stížnostem a podnětům ze strany žáků, zákonných zástupců i širší veřejnosti?
Zaměříme se na to, jak může hodnotící, kontrolní a podpůrná činnost České školní inspekce prospět zvyšování kvality vašich škol.
Dana Pražáková
Dana Pražáková je absolventkou Vysoké školy ekonomické v Praze. Dizertaci obhájila v oboru didaktika matematiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Pedagogickou praxi získala jako učitelka na střední a jazykové škole. Patří k první generaci rodičů, kteří doma vzdělávali své děti, působila jako viceprezidentka Asociace pro domácí vzdělávání. V průběhu let se zapojila do řady projektů ke vzdělávací politice jak na národní, tak i mezinárodní úrovni. Od roku 2009 působí ve státní správě, nejprve na MŠMT na pozici garanta pro regionální školství se zaměřením na ESF, od roku 2016 v ČŠI v kanceláři ústředního školního inspektora. Příležitostně se věnuje lektorské a výzkumné činnosti.
Hana Slaná
Hana Slaná je absolventkou Střední pedagogické školy v Přerově (učitelství pro mateřské školy) a Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě (speciální pedagogika), následně vykonala státní rigorózní zkoušku v oboru speciální pedagogika. Pedagogickou praxi získala jako učitelka a následně ředitelka mateřské školy. Od roku 2007 působí v České školní inspekci, před jmenováním do současné funkce ředitelky Moravskoslezského inspektorátu pracovala jako školní inspektorka a zástupkyně ředitele inspektorátu. Příležitostně se věnuje lektorské činnosti a má zkušenosti i s dobrovolnickou činností zacílenou na děti a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí.
Relaxační techniky ve třídě i venku
V rámci diskusního fóra si budeme povídat o možných způsobech relaxace dětí a žáků. Představíme si pozitivní účinky relaxace a relaxačních aktivit a rovněž pojednáme o specificích relaxace u dětí předškolního věku. V další části setkání budou posluchačům představeny konkrétní relaxační aktivity, jež jsou vhodné pro využití v rámci denního režimu v mateřské škole.
Lucie Zormanová
Vysokoškolská pedagožka a učitelka v mateřské škole. Vystudovala učitelství pro mateřské školy a první stupeň základní školy. Pracuje jako vysokoškolská učitelka na polské univerzitě Uniwersytet Śląski a učí v polské mateřské škole Przedszkole Towarzystwa Ewangelickiego. Profesně se zabývá didaktikou předškolního vzdělávání a didaktikou primární školy. V poslední době ji nejvíce fascinují terapeutické pohádky a relaxační techniky, které využívá jak ve výuce na univerzitě, tak i v práci s dětmi v mateřské škole.
3D stimulace (nejen) pro speciální školy
Koncept 3D stimulace vznikl jako odpověď na praktické potřeby učitelů stimulovat žáky s různým typem postižení od těžkého mentálního postižení, až po děti s autismem. Metoda využívá speciálně vytvořenou virtuální realitu směřující společně s fyzickými podněty k zážitkovému učení dětí. Na workshopu si ukážeme, jak 3D stimulaci využívat nejen v prostoru třídy a na vlastní smysly poznáme, jak metoda zlepšuje koordinaci, koncentraci a paměť.
PÁTEK:
Petra Poláčková
Působí jako zástupkyně ředitele na základní škole speciální Těšínská v Ostravě. Aktivně se podílí na zavádění digitálních pomůcek a virtuální reality do výuky na speciálních i běžných školách. Je autorkou konceptu 3D stimulace. V rámci programu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) se věnuje vzdělávání pedagogů v oblasti práce s žáky s mentálním postižením, spolupráce asistenta pedagoga a učitele, využití iPadů u žáků se SVP, používání robotických pomůcek ve výuce a volnočasových aktivit u žáků s mentálním postižením.
SOBOTA:
Kristýna Kludka
Kristýna Kludka působí jako učitelka na základní škole speciální Těšínská v Ostravě. Pracuje s žáky s těžkým a hlubokým mentálním postižením. Baví ji výzvy a zážitková pedagogika. Při výuce aktivně využívá 3D stimulaci.
Badatelské pokusy na 1. stupni ZŠ
Jednoduché pokusy s použitím běžně dostupných věcí mohou provádět i nejmladší žáci. Tyto pokusy jim pomáhají pochopit přírodní zákony a díky prožitku z pokusu si nové informace lépe a dlouhodoběji pamatují. Na workshopu si předvedeme pokusy vhodné pro žáky na prvním stupni ZŠ, které se ale dají přizpůsobit i pro děti v mateřských školách. Účastníci si budou moci sami vyzkoušet některé pokusy a zjistí, jak mohou žáci, kteří se teprve učí psát, dělat o pokusech záznamy.
Zdeněk Kříž
Vystudoval učitelský obor matematika-chemie na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Na stejné fakultě následně získal doktorát v oboru počítačová chemie. Do roku 2013 působil jako odborný pracovník v Národním centru pro výzkum biomolekul, kde vyučoval odborné předměty. Od roku 2013 pracuje jako ředitel malotřídní základní školy Veverské Knínice, kde prosazuje výuku s použitím badatelských aktivit. Své vzdělání si rozšířil studiem speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Od roku 2017 spolupracuje s Nakladatelstvím Nová škola, kde se podílí na přípravě učebnic a jejich pilotním ověřování.
Na vlnách klidu – principy Montessori pedagogiky do každé třídy
Workshop bude zaměřen na praktické prožitkové aktivity vedoucí k navození klidné a přátelské atmosféry ve třídách mateřských i základních škol. Zaměříme se na postupné budování ticha a klidu. Vyzkoušíme si různá cvičení vedoucí k vnitřní rovnováze a nahlédneme do oblasti, která je v dnešním světě tolik potřebná – do výchovy k míru (k respektu, sounáležitosti, přátelství, toleranci a vzájemné ohleduplnosti).
Vlasta Hillebrandová
Vlasta Hillebrandová je ředitelkou MŠ Montessori v Jablonci nad Nisou a průkopnicí Montessori pedagogiky v České republice. Na Karlově Univerzitě studovala obor Psychologie relaxace. Stála u zrodu Společnosti Montessori, od jejího založení je členkou vedení MČR a zároveň lektorkou kurzů pořádaných nejen Společností Montessori. Mimo to je také facilitátorkou Kineziologie One Brain a lektorkou Kreslení pravou mozkovou hemisférou. Přispívá do odborných časopisů a je rovněž autorkou knihy Montessori inspirace pro mateřské školy.
Nejtěžší je začít!
Bojíte se mezinárodní spolupráce? Nevíte, jak začít a kde hledat partnera? V našem workshopu představíme jednoduché tipy na mezinárodní spolupráci online. Sami si zkusíte připravit jednoduchý projekt s použitím digitálních technologií. Přímo na svém zařízení si vyzkoušíte aplikace, které hned další den můžete použít při práci s dětmi.
Radka Bradáčová
Radka Bradáčová pracuje jako učitelka a zástupkyně ředitelky Mateřské školy V Lukách v Rakovníku. Působí také jako lektorka DVPP. Je aktivní propagátorkou digitální výuky, členkou Národního metodického kabinetu Předškolní a prvostupňové vzdělávání a ambasadorkou eTwinningu.
Kateřina Navarová
Kateřina Navarová začínala jako učitelka na základní škole. V současnosti působí jako ředitelka Mateřské školy Kytlická v Praze a zároveň učí ve třídě předškoláků. Realizuje mezinárodní projekty, do kterých zapojuje různé moderní technologie. Je ambasadorkou aktivity eTwinning a propagátorkou digitální výuky.
Pavel Vrtěl
Pavel Vrtěl učí na ZŠ a MŠ Sivice, kde zároveň zastává roli ředitele školy již 24 let. Do eTwinningu vstoupil v roce 2006 a od roku 2009 pracuje jako ambasador. Podle Pavla se s eTwinningem stává vyučování a práce učitele mnohem zajímavější a díky práci na projektech se rozšiřují jeho jazykové a ICT dovednosti.
Pavla Šabatková
Pavla se celý svůj profesní život se pohybuje v oblasti školního vzdělávání. Je dlouholetou propagátorkou mezinárodní spolupráce škol podporující inovace a využívání digitálních technologií ve výuce.
Programování a robotika pro nejmenší
Začlenění programování do výuky je velké téma – na workshopu se seznámíme s robotickými pomůckami, které nám budou skvělým pomocníkem pro rozvoj informatického myšlení. Na praktických příkladech si ukážeme, jak je smysluplně ve výuce využívat a podíváme se i na to, jak u dětí s pomocí technologie můžeme rozvíjet řečové dovednosti, pravolevou a prostorovou orientaci, spolupráci, komunikaci a logické uvažování. Workshop je vhodný jak pro pedagogy z mateřských škol, tak pro vyučující na prvním stupni základních škol.
https://padlet.com/centrum_robotiky/schoolink2022
PÁTEK:
Martina Ceková
Vystudovala obor Učitelství pro 2. stupeň, matematika – technická výchova na Pedagogické fakultě Západočeské univerzity v Plzni. Vyučovala na základních školách matematiku, fyziku a informatiku. Nyní pracuje jako ředitelka Centra robotiky, kde se mimo jiné věnuje podpoře smysluplného začleňování digitálních technologií do běžné výuky. Spolu s dalšími lektory centra se stará o to, aby učitelé a děti na plzeňských školách měli k novým výukovým technologiím nejen fyzický přístup, ale i kladný vztah.
Tereza Beránková
Pracuje jako lektorka a metodička vzdělávání v Centru Robotiky Plzeň, kde se věnuje volnočasovým aktivitám pro děti a podpoře pedagogů mateřských a základních škol s tématem rozvoje informatického myšlení a smysluplného zavádění technologií do výuky.
SOBOTA:
Václav Fišer
Dlouholetý učitel matematiky, fyziky a informatiky a správce sítě na Základní škole Komenského v Trutnově. Pracuje také jako školitel a dobrovolný vzdělavatel učitelů v oblastech ICT. Se Zdeňkem Hetešem založil společnost Edutime, která podporuje učitele se zájmem o smysluplné využívání ICT ve výuce. Je průkopníkem v zavádění robotiky a polytechniky ve výuce technických předmětů a propaguje programování od první třídy. V roce 2017 získal evropskou cenu eTwinning s projektem ICT World.
Zdeněk Heteš
Dlouholetý učitel informatiky a správce školní počítačové sítě na Základní škole Mládežnická Trutnov. S Václavem Fišerem založil společnost Edutime, která podporuje učitele se zájmem o smysluplné využívání ICT ve výuce. Pracuje jako lektor v oblasti využívání moderních technologií ve výuce a bezpečnosti na internetu. V poslední době se specializuje na polytechnickou výchovu, především na 3D tisk a robotiku na základních školách.
Relaxační techniky pro učitele
Zajímá vás, co jsou relaxační techniky, jak působí a v čem nám mohou být užitečné? Přijďte se seznámit se základními principy relaxačních technik, které pak budete moci využít pro zklidnění a načerpaní energie o přestávce i doma. Vyzkoušíte si vybrané techniky a dozvíte se konkrétní tipy, jak můžete vylepšit svůj stres management.
Jana Zouharová
Psycholožka, psychoterapeutka, supervizorka, lektorka a majitelka Centra terapeutických služeb CETERAS. CETERAS poskytuje psychoterapii a akreditované vzdělávání pro pedagogy a sociální pracovníky a vytváří metodické pomůcky pro práci s dětmi i dospělými. S relaxačními technikami pracuje individuálně v rámci terapeutických sezení, skupinově se studenty brněnských vysokých škol. V akreditovaných kurzech učí ostatní pomáhající profesionály, jak s těmito technikami pracovat.
Výtvarné a hudební aktivity – jak pracovat s dětmi online
Jednou z cest, jak vést děti k aktivnímu a smysluplnému využívání technologií, je kreativní práce s nimi. Jakmile začnete objevovat možnosti uměleckého tvoření pomocí digitálních nástrojů, budete nepochybně žasnout! Na workshopu si jich několik vyzkoušíme a podíváme se, co všechno se díky nim mohou žáci naučit. Povíme si také jaké dnes existují možnosti profesního uplatnění v uměleckých oborech, kde znalost digitálních technologií hraje zásadní roli.
Na workshop si přineste vlastní notebook nebo mobilní zařízení a určitě si nezapomeňte sluchátka.
Barbora Jeřábková
Barbora Jeřábková je lektorka, umělkyně a hudebnice, která se snaží propojovat svět umění, vzdělávání a technologií. Vystudovala učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby a má za sebou různorodou pedagogickou praxi. Působí mimo jiné jako koordinátorka kreativní a digitální výuky v Nadačním fondu Eduzměna Kutnohorsko a v oblasti digitalizace ve školství spolupracuje také s Národním pedagogickým institutem. Jejím přáním je poskytovat učitelům inspiraci a podporu a přispívat k pozitivním změnám ve vzdělávání
Žák-cizinec: praktické rady a nápady pro práci nejen ve škole
Workshop vás provede krok za krokem prací s žákem cizincem, který přichází do vaší třídy bez znalosti českého jazyka. Lektorka Jana Rohová vám představí platnou legislativu a organizace, které vám mohou pomoci. Poradí vám, jak si sestavíte plán podpory a jaké můžete využít metody práce, pomůcky a materiály. Seznámí vás se svou řadou učebnic pro žáky-cizince, které se používají u nás i v zahraničí; nabídkou webinářů a e-bookem. Představí vám i úplnou novinku – Čtyřjazyčný obrázkový slovníček pro děti z Ukrajiny. Společně si budete moci vyzkoušet nápady, které v učebnicích najdete a vyměnit si další praktické zkušenosti.
Jana Rohová
Pracuje již 27 let jako učitelka 1. stupně ZŠ. Posledních 15 let na ZŠ F. L. Čelakovského ve Strakonicích. Snaží se stále učit nové věci a používat moderní metody vzdělávání tak, aby děti do školy chodily rády, a práce je bavila. Od roku 2021 vede Klub nadaných dětí ZŠ FLČ.
Matematiku vyučuje Hejného metodou. Společně s kolegyněmi připravuje dílny a ukázkové hodiny Hejného matematiky pro děti, rodiče i učitele.
Věnuje se dlouhodobě žákům s nadáním, žákům se specifickými potřebami i žákům cizincům.
Praktické informace
Místo konání konference
Dům kultury Poklad
Matěje Kopeckého 675/21
708 00 Ostrava-Poruba
Pro účastníky
Pro registrované účastníky je celý program konference zdarma. Zajištěna bude také strava a ubytování (s možností příjezdu už ve čtvrtek 3. listopadu). Ubytování bude k dispozici v Quality Hotel Ostrava City. Akce je hrazena z veřejných prostředků, proto budeme každou registraci považovat za závaznou. Registrace poběží do naplnění kapacity, zájemcům bude účast potvrzena.
Jak se tam dostat
- nejbližší autobusová zastávka: Poruba Vozovna (bus 901)
- nejbližší vlakové/autobusové nádraží: Ostrava-Svinov
Pro účastníky ubytované v Quality Hotel Ostrava City bude do/z DK Poklad zajištěna autobusová doprava. Účastníci, kteří v hotelu ubytovaní nebudou, mohou také využít naše autobusy nebo městskou hromadnou dopravu (doporučujeme vyjet z nádraží Ostrava-Svinov).
Parkovací místa u DK Poklad a Quality Hotel Ostrava City nejsou zajištěna.
POŘADATEL
Dům zahraniční spolupráce
schoolink@dzs.cz
+420 221 850 100